[Review] Geschreven door Basje op 2002-11-05 20:39:35

TimeSplitters 2 Review

In een oud kleurrijk verleden, zeg augustus 1997, was er eens een bedrijf genaamd Rare, werkend voor Nintendo. 31 Juli 1997 werd Goldeneye uitgebracht op de Nintendo 64. Deze game was een ongekend succes, onder andere door het realisme, en de geweldige en verslavende multiplayer. Vlak na Goldeneye, zijn een aantal game designers vertrokken, om een eigen bedrijfje te beginnen, genaamd Free Radical Design. Deze waren onder andere verantwoordelijk voor het eerste deel van TimeSplitters, wat alleen op de PS2 verkrijgbaar was. Nu hebben ze TimeSplitters 2 af, en deze is onder andere verkrijgbaar voor de Cube. Of we daar nu zo blij moeten zijn, lees je hier! Om maar meteen met de deur in huis te vallen: wie van Goldeneye houdt, zal TimeSplitters 2 verafgoden! TimeSplitters gaat onze verwachtingen perfect na! Het spel is werkelijk gruwelijk goed, en waarom dat zal zó duidelijk worden. [img]"http://www.acewebcare.nl/gameqube/files_backup/ts2_0229t.jpg" height="112" width="150"[/img][img]"http://www.acewebcare.nl/gameqube/files_backup/ts2_0236t.jpg" height="112" width="150"[/img][img]"http://www.acewebcare.nl/gameqube/files_backup/ts2_0204t.jpg" height="112" width="150"[/img] Het is het jaar 2041. De wereld wordt aangevallen door een slecht buitenaards ras, genaamd de TimeSplitters. Ze willen het menselijke ras uitroeien. Er is slechts nog een duo elite ruimtemariniers, moeder Aarde’s laatste hoop. Nadat ze zijn aangekomen op het ruimtestation, zien ze dat het 9 unieke kristallen het ruimtestation voeden. Maar nog voordat ze deze kunnen vernietigen, zijn de TimeSplitters er al vandoor met de stukjes kristal. Ieder stukje kristal, komt met een TimeSplitter in een andere tijd terecht, variërend van in het verre verleden, tot de verre toekomst. Aan jou de taak deze kristallen terug te krijgen en de Timesplitters te vernietigen, zodat er geen einde komt aan het menselijke leven op moeder aarde. De one-player mode, is wel goed, maar toch zijn er een aantal minpuntjes. Allereerst, het aantal levels. Er zijn maar 9 levels. Deze zijn wel in diverse moeilijkheden te spelen, maar als je kijkt naar bijvoorbeeld Goldeneye, daar zitten toch minstens 20 levels in. Dat moet ook makkelijk op een Cube schijfje passen. Dat is duidelijk een minpuntje. Het eerste level begint in Siberië, in het jaar 1990. Wat meteen opvalt, is de dam, en de huisjes in de sneeuw. Dit doet heel erg sterk terugdenken aan, hoe kan het ook anders, Goldeneye. Ook enkele objectives, zoals het onschadelijk maken van de schotel, doet denken aan de objectives van Goldeneye. De levels zijn grafisch erg mooi vormgegeven, en ogen ook erg realistisch. Ook zien de vijanden er erg realistisch uit. Ze bewegen als een mens, en het lijkt wel of ze “denken” als een mens. Ze schrikken als je plotseling voor hun staat, ze lopen hun rondje, krabben, en dat soort dingen. Grafisch is het allemaal dus dik in orde. Zeker de beste shooter, tot nu toe op grafisch gebied. De fmv-filmpjes zijn strak vormgegeven, en het spel zit vol met spraak. [img]"http://www.acewebcare.nl/gameqube/files_backup/ts2_0205t.jpg" height="112" width="150"[/img][img]"http://www.acewebcare.nl/gameqube/files_backup/ts2_0211t.jpg" height="112" width="150"[/img][img]"http://www.acewebcare.nl/gameqube/files_backup/ts2_0214t.jpg" height="112" width="150"[/img] Wat ook erg opvalt, is dat de muziek ontzettend sfeervol is. Bij het eerste level, Siberië, is de muziek goed, en je krijgt er de koude rillingen van, net of je echt in het koude Siberië zit. Prachtig! Vooral level 2, Chicago, geplaatst in de jaren ’30. Deze stad was toen een “gangsterstad”. De muziek, is ook typerend voor die tijd. Je hoort een blaasinstrument, met een doordringend pianostukje, heel spannend klinkend! Het ademt echt de gangstersfeer uit, zoals je die kent uit Al Capone films. De sounds zijn ook prima, er valt niets negatiefs over te melden. De effecten klinken allemaal echt, en de explosies zijn ook goed om aan te horen. Geen geruis of gekraak tijdens het spelen. De sounds van de geweren zijn dik in orde, en de droge “klik” als je zonder kogels zit, zit er ook weer in. Dat is natuurlijk wel minder als je die klik hoort midden in een spannende multiplayersessie. [img]"http://www.acewebcare.nl/gameqube/files_backup/ts2_0217t.jpg" height="112" width="150"[/img][img]"http://www.acewebcare.nl/gameqube/files_backup/ts2_0218t.jpg" height="112" width="150"[/img][img]"http://www.acewebcare.nl/gameqube/files_backup/ts2_0219t.jpg" height="112" width="150"[/img] Om maar even door te gaan op het onderwerp multiplayer. Als je dacht dat Goldeneye, of Perfect Dark niet te verbeteren was, is dit toch even een dikke middelvinger jouw richting uit. De multiplayer van TimeSplitters is er toch een waar je U tegen moet zeggen. Heilige God, hier schrik je toch even van hoor. Deze is ongekend goed! Eentje waar je vrijwel alles zelf kan instellen. Met spannende levels, bots die niet te moeilijk, maar ook niet te makkelijk zijn en een flink arsenaal aan grote “guns”, moet je toch wel aardig op weg kunnen. Er zijn ook weer diverse mogelijkheden om te multiplayen, zoals de gewone deathmatch, team deathmatch, eigenlijk te veel om op te noemen. Ook erg strak is de kloeke co-operative mode. Deze speelt net als de one-player, en doet er niet voor onder qua graphics of frame-rate. Erg goed in elkaar gezet dus. Duidelijk veel tijd en energie in besteed. Conclusie: TimeSplitters is echt voor iedere GameCube bezitter een verplichte aanschaf. Het spel zit boordevol actie, met een fantastische multiplayer, en talloze andere geweldige mogelijkheden. Verplichte kost dus! Duidelijk de 60 Euro dubbel en dwars waard! Graphics: 9,0 Sounds: 9,5 Speelbaarheid: 9,5 Totaal: 9,3