[Preview] Geschreven door Tware op 2002-08-27 23:58:44

Starfox Adventures

Acht jaar na de gebeurtenissen in Lylat Wars (Starfox game op de N64), heeft Fox weer een belangrijke missie, namelijk het redden van Dinosaur planet. De slechte Generaal Scales is met z'n leger van Krazoa's (krazoa's zijn vijandige dinos) het vredige Dinosaur Planet binnengevallen. Fox werd onmiddelijk op reddingsmissie gestuurd. Maar Fox is niet alleen op avontuur, de meeste van de crewleden uit de orginele Starfox zijn teruggekeerd, behalve Falco. De succesvolle piloot is een solo carriere begonnen (maar dat hoeft niet te betekenen dat Rare daar een nieuwe game van gaat maken). Rare probeert het Zelda-gevoel in deze game te laten komen, met koprollen, lock-ons (met de Z knop) en verborgen ondergrondse grotten. Er staan knoppen rechtsboven in beeld, die je de commando's van de knoppen vertellen en welke items je bij je hebt (net zoals in Zelda) Een belangrijk aspect in de Zelda games zijn de - mooi ontworpen, met bijpassende muziek- kerkers. Ook uit de Zelda games zijn enorme tempels, grote open landschappen, en grotten overgenomen in Starfox adventures. In Starfox Adventures zul je vele geheimen aantreffen, meestal verborgen in schatkisten, die zicht vaak in grotten bevinden. Deze schatkisten zullen vaak upgrades voor je staf bevatten. Rare heeft echter niet alleen zelda aspecten overgenomen in starfox, zo zijn er nog een tal van geinige features. Op dino's rijden, racen met een hovercar en vliegen met je arwing zijn slechts een paar van de alternative manieren van vervoer in Starfox Adventures. Ook is het mogelijk om je te veranderen in een Krazoan Soldier. Zo kun je dus op plaatsen komen waar je normaal nooit zou kunnen komen. Het zou geweldig zijn als Fox ongehinderd Dinosaur planet kon ontdekken, maar de Krazoa hebben andere plannen. Veel gebieden worden bewaakt door Krazoa. Dankzij Fox z'n vechttechnieken kun je de dood vermijden. Aan het begin van de game komt Fox een mysterieuze staf tegen. Fox kan deze oude houten staf gebruiken om vijanden te verslaan. Als je upgrades voor je staf vind, maken deze het mogelijk om bevoorbeeld een energy ring om je heen te creƫren of om plasma bollen af te schieten. Tijdens het vechten heeft gewoon wat op de A-knop rammen (voor het aanvallen van vijanden) nauwelijks zin, de vijanden kunnen namelijk de meeste van je aanvallen afweren en naarmate je verder komt in de game wordt de AI steeds beter. Het is verstandiger om je op de vijand te focussen/locken met de Z-knop. Zo kun je om de vijand heen lopen, zijwaards rollen en de vijand van de zijkant of in de rug aanvallen. Inmiddels is het spel helemaal af en het zal meer dan 80 uur aan gameplay bevatten (Rare heeft er immers 5 jaar aan gewerkt). Het spel wordt op 2 discs uitgebracht. RELEASE : 22 November