[Nieuws] Geschreven door Roel op 2002-08-28 18:10:37

Zed Two over Pillage

Pillage wordt omschreven als een 'actief strategisch' spel. Wat wordt hiermee precies bedoeld?
Pillage is een spel waarbij de spelers om beurten actief zijn. Spelers zetten de karakters in hun team in om met behulp van hun wapens en vaardigheden de tegenstander te vernietigen. Het team wordt steeds groter en de samenstelling verandert naarmate de speler verder in het spel vordert. Als speler heb je de leiding over alle karakters in je team. Verschillende karakters, zoals Lo en Pepper, hebben andere uitrustingen, vaardigheden en speciale krachten. Je moet dus goed opletten hoe je ze inzet. De actie in het spel komt door de wapens, maar tegelijkertijd kun je oneindig veel strategieën bedenken doordat je de dynamiek van de teams hebt.

Wat is er zo uniek aan Pillage in het "actief strategische" genre? 
Een aantal dingen. Het meest opvallende is het feit dat landschappen veranderd kunnen worden. Je kunt letterlijk enorme kraters in de grond blazen, gebouwen vernietigen of gaten graven om in te schuilen! Dit houdt in dat elk spel weer totaal anders is. Ook hebben we een professionele scriptwriter aangetrokken die ons geholpen heeft om het intrige zo spannend mogelijk te maken. Daarbij hebben we inspiratie opgedaan bij de Japanse games waarbij je echt in het spel "wordt getrokken" met een verhaallijn waarin je helemaal opgaat.

De achtergronden zien er fantastisch uit. Wat voor verschillende soorten landschappen kunnen we verwachten?
Het landschap verandert enorm in de loop van het spel. Ik kan niet teveel vertellen want dan ga ik de verhaallijn onthullen! In het algemeen kun je stellen dat we voor ruime achtergronden zijn gegaan, die kunnen variëren van bossen tot stadsscènes.

Hoeveel speluren kunnen we van Pillage verwachten?
Met één speler, waarschijnlijk tussen de 20 en de 40 uur. Met meerdere spelers kun je het echter onmogelijk zeggen, oneindig veel in feite. Pillage is volledig voor meerdere spelers ontworpen en het bijzondere is dat je geen extra controllers nodig hebt (omdat de spelers om de beurt actief zijn), alleen een paar vrienden en je kunt van start!

Hoe kwam het dat de Britse screenwriter en computerspeljournalist Paul Rose bij dit project betrokken raakte?
Wij kenden Paul van zijn recensies en hij was altijd een grote fan van Wetrix. Hij vertelde ons dat hij het frustrerend vond dat zoveel spellen een verhaallijn met buitengewoon veel herhaling en weinig diepgang hebben en dat hij daarom graag bij het project Pillage betrokken zou willen zijn.

Hoe bevalt het werken met de GameCube?
Het systeem is echt geweldig om mee te werken. Alles wat we er tot dusver op hebben getest en ontwikkeld levert fantastische resultaten op. 

De ultieme test - vinden jullie het nog steeds interessant om Pillage te testen, na alle uren, weken en maanden die jullie ermee hebben doorgebracht?
Absoluut. Pillage is een van die spellen die je steeds weer opnieuw kunt spelen en waarbij je iedere keer dat je speelt weer iets anders kunt beleven. We houden zelf nog steeds wedstrijden binnen het bedrijf en soms betrappen we zelfs medewerkers op het spelen van een spelletje terwijl er werk te doen is!

Tot slot, geef ons eens een lijstje van alle redenen om nu al voor de aanschaf van Pillage te gaan sparen!
Met één speler is het echt een fantastisch spel. De verhaallijn is zo gevarieerd dat je nooit precies weet wat je op het volgende niveau tegen gaat komen. Met meerdere spelers is het onovertroffen, gewoon omdat je er zoveel plezier mee kunt hebben. Ik vind het persoonlijk een heel traditioneel spel, in die zin dat het eenvoudig te spelen en te begrijpen is, maar tegelijkertijd kun je ongelooflijk complexe strategieën bedenken. Wat weer zo bijzonder is aan dit spel, is dat je het niet complex hóeft te maken om een leuke game te spelen. Verder krijg je veel waar voor je geld omdat je het spel oneindig vaak opnieuw kunt spelen. En tot slot krijg je ook nog eens een geweldige verhaallijn. 
Tot slot hadden we jullie ook nog wat nieuwe screenshots beloofd van deze game en aan die belofte houden we jullie maar al te graag aan. Voor de screenshots klik je hier.